Nový terminál na vysokorychlostní trati v Hranicích na Přerovsku se má posunout blíže městu a propojit vlaky a autobusy. Radnice požaduje, aby to šlo suchou nohou. Zástupci Hranic se nyní na první schůzce sešli s představiteli Správy železnic a architekty.
Na první schůzce o novém vlakovém terminálu v Hranicích se sešli zástupci Stavební správy vysokorychlostních tratí ze Správy železnic, vedení města a vedoucí odboru rozvoje a investic, stavebního úřadu, životního prostředí a dopravy. Pomocí telemostu se spojili také přímo s architekty ze švýcarsko-českého konsorcia Nemec Taller Architektur, které vyhrálo architektonicko-urbanistickou soutěž na budovu nádraží.
"Účastníci projednali upřesnění návrhu na nové nádraží v Hranicích. Bylo to zatím předběžné jednání, hlavní připomínka města směřovala k upravení přednádražního prostoru, konkrétně propojení vlakového a autobusového nádraží. Přáním města je, aby vše šlo absolvovat suchou nohou," sdělil mluvčí města Hranice Petr Bakovský.
Nový terminál se má posunout o něco blíže k městu a zároveň propojit vlaky s autobusovým nádražím v jednotný celek. Další jednání budou pokračovat na jaře.
Nové nádraží v Hranicích nahradí dnešní budovu a bude sloužit jako přestupní uzel pro město a okolí. Spojí stávajícího nádraží, terminál pro vysokorychlostní trať a autobusové nádraží. Vznikne tak nástupní bod vysokorychlostní železnice pro část Olomouckého a Moravskoslezského kraje. Do budoucna by nový terminál měl umožnit jízdu vysokorychlostních vlaků do Valašského Meziříčí, Vsetína a dále na Slovensko.
Přípravy na stavbu vysokorychlostní železnice, kde budou vlaky jezdit rychlostí přes tři sta kilometrů v hodině, jsou nyní ve fázi výkupu pozemků pro vůbec první úsek v Česku z Prosenic na Přerovsku do Ostravy. Stavba 65 kilometrů dlouhého úseku si vyžádá investici 60 až 80 miliard korun, začít má v roce 2026 a zabrat by měla šest let. Trať budou využívat pouze osobní vlaky.
"Majitelům pozemků, které bude nutné kvůli výstavbě VRT vykoupit, jsme již rozeslali dopisy s informacemi o záměru. Jejich součástí je i dotazník, jehož cílem je zjistit vůli vlastníků k prodeji," uvedl ředitel Stavební správy VRT Jakub Bezgier. Příprava projektu VRT v úseku nazvaném Moravská brána je nejdále v zemi, úřady již zahájily posuzování vlivu této stavby na životní prostředí EIA.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.