Evropská unie a Čína se dohodly, že brzy zahájí další jednání o možných alternativách k clům na elektromobily vyráběné v Číně. Přesto však přetrvávají výrazné rozdíly v jejich přístupu. Informovala o tom agentura Reuters.
Evropská unie se chystá uvalit dodatečná cla až do výše 35,3 % na elektromobily vyráběné v Číně. Toto opatření je výsledkem jejího šetření zaměřeného na nespravedlivé subvencování. Nicméně Komise naznačila, že i po zavedení cel budou jednání moci pokračovat. Mezi možnými alternativami k clům se diskutuje například o závazcích čínských výrobců ohledně minimálních cen nebo o jejich investicích v Evropě.
Evropská komise, která odpovídá za obchodní politiku 27 členských států Evropské unie, již uskutečnila osm kol technických jednání s čínskými partnery. I přes tento pokrok přetrvávají „významné rozdíly“.
Pátek, 4. října 2024, 14:30
Evropská komise dnes získala potřebnou podporu členských států Evropské unie pro návrh na zavedení cel na dovoz elektromobilů z Číny. Cílem je podle Bruselu ochránit evropský automobilový trh před nespravedlivou konkurencí, která ohrožuje evropské...
Čína před dvěma týdny vyzvala EU, aby nevedla samostatná jednání s jednotlivými firmami s argumentem, že by to mohlo „otřást základy“ probíhajících jednání. Evropská komise však uvedla, že jednání s Čínskou obchodní komorou pro dovoz a vývoz strojních a elektronických produktů (CCCME) nevylučují diskuse s jednotlivými exportéry.
Jednání mezi EU a Čínou odrážejí snahu obou stran o kompromis v oblasti citlivé obchodní otázky, která má zásadní dopady na automobilový trh a vzájemné hospodářské vztahy. Evropská unie se snaží chránit svůj trh před levně dotovanými dovozy, zatímco Čína usiluje o udržení přístupu ke klíčovým evropským zákazníkům a omezování obchodních překážek. Výsledek těchto jednání bude důležitým signálem pro budoucí obchodní vztahy mezi oběma globálními hráči.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.