Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v České republice, se letos poprvé konala v Brně a zaznamenala účast 386 firem. Pod záštitou agentury CzechTrade a Ministerstva průmyslu a obchodu se zástupci českých firem setkali s řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade, aby konzultovali své exportní plány a strategie. Akce zdůraznila význam diverzifikace exportu a schopnost adaptace na nové podmínky v dynamickém globálním trhu.
Ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček na tiskové konferenci k 23. ročníku Meeting Point CzechTrade 2025 uvedl: „Pro český export je klíčové být neustále v pohybu – přirovnal jsem to sportovní terminologií k aktivnímu pohybu na hřišti. Nečekat na příležitosti, ale aktivně je vyhledávat, adaptovat se na nové podmínky a posilovat naši pozici na trhu. Diverzifikace exportu je za současné geopolitické situace stále důležitější, stejně jako schopnost reagovat na geopolitická a ekonomická rizika. My na Ministerstvu průmyslu a obchodu v tom i díky naší organizaci CzechTrade hrajeme nezastupitelnou roli – pomáháme firmám orientovat se v dynamickém prostředí světového obchodu, otevíráme jim dveře na nové trhy a poskytujeme oporu v klíčových momentech jejich expanze. Podporu exportu vnímám jako klíčovou, a chystáme se ji v rámci ministerstva posílit.“
Zájem firem o konzultace se týkal nejen tradičních evropských trhů, ale také zemí mimo EU, jako je Kanada a Spojené arabské emiráty. Celkem proběhlo 1 693 konzultací s cílem optimalizovat exportní strategie a rozšířit působnost českých firem na globální trhy. Akce ukázala, že CzechTrade je klíčovým partnerem českých firem v jejich mezinárodním růstu a expanzi.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.