Počasí dnes3 °C, zítra2 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

Stavba nové linky metra zaznamenala další milník, stavaři prorazili spoj 'céčka' a 'déčka'

Stavba prvního úseku metra D běží už asi 30 měsíců. V současnosti stavaři vyrazili celkem zhruba 2600 metrů tunelů a přibližně 84 procent celkového objemu ražeb. V posledních dnech došlo při stavbě k významnému milníku - hned na dvou místech došlo k propojení nové linky s linkou C. Propojovací tunel bude sloužit pro přejezd metra než bude vybudováno depo přímo pro linku D.

Stavba nové linky pražského metra D dosáhla dalšího významného pokroku. Dělníkům se podařilo prorazit do již existující trasy metra C, a to hned na dvou místech v oblasti stanice Pankrác. První prorážka byla provedena ze spojovacího tunelu C-D do traťového tunelu za stanicí Pankrác směrem na Budějovickou, druhá prorážka následovala z povrchu skrze stavební jámu do neveřejné části stanice Pankrác C. Tímto krokem se podařilo propojit nově budovanou linku s provozovaným metrem, což je zásadní milník celé stavby.

Propojení obou tras metra je dočasně odděleno bezpečnostními stěnami, které zamezují hluku, prachu a neoprávněnému vstupu do kolejiště trasy C. Dělníci zároveň dokončili ražby všech traťových tunelů mezi stanicemi Pankrác D a Olbrachtova, nyní se budou soustředit na práce uvnitř samotných stanic.

Na začátku roku dojde k uzavírce stanice Pankrác

Nově vybudovaný spojovací tunel mezi trasami C a D bude dočasně sloužit vlakovým soupravám linky D, které budou vypravovány ze stávajícího depa Kačerov, dokud se nepostaví nové depo v Písnici. „Jedná se o historický milník na stavbě metra D,“ uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). „Novým spojovacím tunelem budou až do doby zprovoznění depa Písnice na lince D jezdit každý den vlaky do depa Kačerov. Z tohoto důvodu musí být zajištěna kompatibilita vlaků na obou linkách, a právě proto také připravujeme automatické metro bez strojvedoucích pro obě dvě trasy,“ dodal náměstek. 

V lednu 2025 dojde k ročnímu uzavření stanice Pankrác C, kde proběhne rekonstrukce spojená s budováním přestupního koridoru mezi linkami C a D. Po tuto dobu budou cestujícím sloužit tramvajové spoje jako náhradní doprava.

Autoři | Foto Dopravní podnik hl. m. Prahy

Štítky stavba, doprava, metro, linka D, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Stavba nové linky metra zaznamenala další milník, stavaři prorazili spoj 'céčka' a 'déčka'  |  Regiony  |  Zprávy  |  Trade-off – ekonomické zpravodajství

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.