Digitalizace veřejné správy v ČR pokračuje rychlým tempem, přičemž v roce 2025 stát zavede nové digitální služby. Mezi nimi bude možnost vyřídit online mateřskou, ošetřovné, žádosti o zprostředkování zaměstnání nebo podporu v nezaměstnanosti. Dále bude možné elektronicky ohlásit ztrátu občanského průkazu nebo nahlásit narození dítěte. Plány vlády v oblasti digitalizace představili na tiskové konferenci premiér Fiala a další ministři. Premiér zdůraznil, že ČR digitalizuje veřejnou správu lépe než Německo a hodlá v tomto trendu pokračovat i v roce 2025.
„Když naše vláda nastoupila do úřadu, bylo běžné, že si lidé online vyřizovali hypotéky, kupovali dovolené atd. Stát tohle ale neumožňoval, prakticky kvůli všemu jste museli na úřad, trávit hodiny čekáním ve frontě. Tohle všechno se naší vládě povedlo během pár let změnit. Dnes je situace úplně jiná a lidé mají velké možnosti řadu věcí zařídit online. S plnou odpovědností říkám: I když se nám nevyhýbají problémy, tak digitalizujeme mnohem lépe než Německo a příští rok v tom budeme pokračovat,“ uvedl na tiskové konferenci premiér Petr Fiala (ODS).
V únoru 2025 Ministerstvo vnitra spustí nový portál s digitálními formuláři, který umožní snadné online vyřízení 114 služeb ministerstva. Portál dopravy nabídne nové funkcionality, jako jsou notifikace o blížících se technických kontrolách a možnost online žádosti o vydání karty řidiče nebo řidičského průkazu.
„Česká správa sociálního zabezpečení bude od 1. ledna příštího roku 100% plně digitalizovaný úřad. Poslední agendy, které od 1. ledna nabíhají a bude je možné online vyřídit, jsou mateřská dovolená a ošetřovné. Skončí tak běhání s papírem od doktora. Z 95 % pak budou digitalizované agendy Ministerstva práce a sociálních věcí. Ty budou integrované zejména v naší Klientské zóně Jenda,“ řekl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.