Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) vzrostly v únoru 2025 spotřebitelské ceny meziměsíčně o 0,2 %. Tento vývoj byl ovlivněn především vyššími cenami v oddíle rekreace a kultura, kde ceny dovolených s komplexními službami vzrostly o 5 % a ceny rekreačních a kulturních služeb o 0,9 %. Naopak v oddíle potraviny a nealkoholické nápoje došlo k poklesu cen, například vepřové maso kleslo o 4,3 %, ovoce o 1,5 % a máslo o 5,3 %.
Spotřebitelské ceny v únoru vzrostly meziročně o 2,7 %, což je ve srovnání s lednem o 0,1 procentního bodu méně. Největší vliv na meziroční růst cenové hladiny měly ceny v oddíle potraviny a nealkoholické nápoje, kde výrazně vzrostly ceny polotučného trvanlivého mléka o 12,3 %, vajec o 18,6 %, másla o 41,6 % a čokolády a čokoládových výrobků o 30,5 %.
„Únorový meziroční růst spotřebitelských cen dosáhl 2,7 %. Růst cen byl zaznamenán ve všech oddílech spotřebního koše, kromě oddílu odívání a obuv. Zde ceny již pátý měsíc po sobě meziročně klesly. V únoru o zhruba 2 %,“ řekla Pavla Šedivá, vedoucí oddělení statistiky spotřebitelských cen ČSÚ.
Úroveň inflace, měřená růstem průměrného indexu spotřebitelských cen za posledních 12 měsíců ve srovnání s průměrem předchozích 12 měsíců, dosáhla v únoru hodnoty 2,5 %. Harmonizovaný index spotřebitelských cen (HICP) vzrostl meziročně o 2,8 %. Podle předběžných odhadů Eurostatu byla meziroční změna HICP za Eurozónu v únoru 2025 2,4 %.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.