Evropa by měla zrušit svůj plán zakázat prodej aut se spalovacími motory od roku 2035, aby se snížila závislost na čínském dodavatelském řetězci baterií, řekl generální ředitel BMW Oliver Zipse. Podle Zipse se nálada v Evropě posouvá směrem k pesimismu a region potřebuje nový regulační rámec, aby zůstal konkurenceschopný. Informovala o tom agentura Reuters.
„Korekce cíle 100% BEV (bateriových elektrických vozidel) pro rok 2035 jako součást komplexního balíčku pro snižování emisí CO2 by také umožnila evropským výrobcům automobilů snížit závislost na Číně v oblasti baterií," uvedl Zipse na pařížském autosalonu.
V březnu 2023 schválily země Evropské unie průlomový zákon, který od roku 2035 vyžaduje, aby všechny nové automobily měly nulové emise CO2, čímž by se fakticky zakázaly naftové a benzínové vozy. Kromě toho by emise CO2 měly být do roku 2030 sníženy o 55 % ve srovnání s úrovněmi z roku 2021. Automobilky včetně BMW, VW a Renaultu, stejně jako italská vláda, však volají po zmírnění nebo odkladu těchto cílů, protože se obávají dopadu vysokých pokut způsobených nižšími než očekávanými prodeji elektromobilů.
Přesto Německo, domovská země Zipseho, přehodnocení cílů odmítlo vzhledem k potřebě jasných směrů pro průmysl a naléhavosti boje proti klimatické změně.
Na autosalonu v Paříži se také vyjádřil šéf francouzské automobilové asociace PFA. I když přímo nevyzval k zrušení zákazu pro rok 2035, zdůraznil, že je nezbytné se rychle vrátit k jednacímu stolu a diskutovat o revizi cílů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.