Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Nekrachujeme, přiznal spolumajitel Brašnářství Tlustý. Byl to jen apel na zákazníky, říká

Známé pražské Brašnářství Tlustý a spol. nekrachuje, přiznal jeho spoluzakladatel Ivan Petrův. Středeční výzva, kterou firma zveřejnila na svém facebookovém profilu, měla být podle něj apelem na zákazníky, aby ve slabých měsících více objednali. Webové stránky brašnářství byly ve středu přetížené a chvílemi mimo provoz, Petrův očekává, že nových objednávek budou stovky.

„Bez prodeje není výroby. I když makáme ze všech sil, dáváme lidem nejlepší, co dovedeme, nedokážeme ufinancovat provoz. Je to kritické. Máme nyní pár dnů, než na nás dopadne Damoklův meč. Obstavení účtů. Insolvence. Konec," stojí ve středečním facebookovém příspěvku.

Výraz insolvence byl možná expresivní, řekl Novinkám Petrův. „Nebylo to oficiální stanovisko, byl to lidský apel na naše zákazníky, aby nám dali ve slabé měsíce více práce," uvedl. „Promítnul jsem do toho obavy, které každého podnikatele v podobné situaci straší, že když je slabé období, tak je k tomu, aby se firma ocitla v existenčních problémech, velmi blízko," doplnil s tím, že nemá potřebu dosáhnout „obrovských tržeb".

Za taktiku se na Petrůva na sociálních sítích snesla kritika, cítí se podvedeni. Lidé chtějí odstoupit od smlouvy a vrátit peníze za objednané produkty, na web píší negativní recenze.

Případ by mohl mít i právní dohru. Sdělení o hrozícím úpadku naplňuje znaky klamavého konání, které je podle zákona o ochraně spotřebitele považováno za nekalou obchodní praktiku, řekl Novinkám Jakub Svoboda z advokátní kanceláře Arzinger & Partneři. Do úvahy by podle něj mohla přicházet také až trestněprávní odpovědnost za trestný čin podvodu. „Společnost by se dle našeho názoru a poskytnutých informací mohla dopouštět nekalé obchodní praktiky," uvedl vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Jan Šůra. Domnívá se, že jednání firmy by se dalo označit i jako agresivní obchodní praktika, jejíž užívání je zakázané.

Z poslední zveřejněné účetní uzávěrky ve Sbírce listin vyplývá, že se společnost loni dostala do ztráty 58 tisíc korun, když v roce 2022 vykázala čistý zisk 593 tisíc korun. Tržby naopak stouply, a to asi o 37 procent na 34,9 milionu korun.

Brašnářství Tlustý a spol. vyrábí kožené opasky, peněženky, brašny či boty. Vzniklo v roce 2013 kolem řemeslníka Romana Tlustého, který už ve společnosti nepůsobí.

Od ledna do června tržby za oděvy, obuv a kožené zboží podle údajů Českého statistického úřadu meziročně stagnovaly, loni klesly téměř o šest procent.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Se svolením Brašnářství Tlustý

Štítky firmy, brašnářství, marketing, obchod, prosba, klienti

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Nekrachujeme, přiznal spolumajitel Brašnářství Tlustý. Byl to jen apel na zákazníky, říká  |  Ekonomika  |  Byznys  |  Trade-off – ekonomické zpravodajství

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.