Česká IT společnost Algotech představila nový přístup k duševnímu zdraví. Aplikace Alex, která vznikla ve spolupráci terapeutů Otto Ruska, Martina Marka a Jany Čtvrtečkové s AI specialistou Vojtěchem Černým, je hlasový AI kouč, který vám bude neustále nablízku nejen v náročných životních situacích. Momentálně je aplikace dostupná v demo verzi, veřejné spuštění se plánuje na podzim 2025.
Dnešní mladí lidé se v těžkých životních chvílích často obracejí právě na umělou inteligenci, od které očekávají rady, jak danou situaci zvládnout. Snahou proto bylo vytvořit aplikaci, která přinese novou možnost, jak se lidé mohou starat o své duševní zdraví – diskrétně, kdykoli a kdekoli. „Cílem bylo vytvořit nástroj, který bude dostupný 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Ne každý má ve chvíli krize možnost nebo odvahu jít za terapeutem. Alex je tu právě pro takové okamžiky – aby poskytl úlevu a podporu tam, kde je jí nejvíc potřeba,“ říká Otto Rusek, spoluautor projektu a terapeut.
Tvůrci zdůrazňují, že cílem aplikace není psychoterapii nahradit, ale nabídnout alternativní a snadno dostupnou formu podpory. Služba má pomoci i těm, kteří se klasické terapie z různých důvodů obávají nebo k ní nemají přístup. Uživatelé mohou s takzvaným „kapesním mentorem“ komunikovat jak formou textových i hlasových zpráv, a to díky interaktivnímu botu zajišťující dialog.
„Tento AI kouč je stavěný na delší konverzaci, tím je unikátní. Vydrží si s živým člověkem povídat půl hodiny, hodinu, i podstatně déle. To žádné další nástroje v současnosti zdaleka nezvládají, po pěti otázkách uživatele v podstatě už posílají pryč,zacyklí se, nebo přestanou dávat smysl. Alex dokáže i v delší konverzaci rozpoznat klíčové linky a rozumně se jich držet,” dodal Vojtěch Černý, AI specialista z Algotechu, který vedl vývoj aplikace.
Aplikace Alex byla představena v rámci Zákaznického dne Algotechu, který se věnoval nejen novinkám v oblasti umělé inteligence a osobnímu přístupu v IT, ale i aktuálním trendům v kyberbezpečnosti. Součástí programu byla úvodní prezentace CEO Algotechu Františka Zemana nebo vystoupení zástupců Komerční banky a firmy Silon, kteří hovořili o využívání komunikačních kanálů a čteček firmy Algotech ve svém provozu. Návštěvníci měli navíc jedinečnou možnost navštívit jedno ze tří datových center společnosti Algotech, kde se nacházejí servery, síťová infrastruktura a bezpečnostní systémy, díky čemuž jsou data uložená v cloudu nepřetržitě dostupná a zároveň pod maximální ochranou.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám