Donio, největší česká crowdfundingová platforma zaměřená na dobročinné sbírky, uzavírá loňský rok s rekordními výsledky. Prostřednictvím téměř 3 000 sbírek se podařilo vybrat 658 milionů korun na pomoc lidem v nouzi. Platforma nyní mění vedení a plánuje rozšíření do zahraničí.
Rok 2024 byl pro společnost Donio rekordní. Na pomoc lidem v nouzi bylo vybrán 658 milionů korun. Na 3000 tisíce sbírek přispělo celkem 405 tisíc dárců a z toho 15 % přispělo opakovaně. „Statistiky potvrzují, že Donio je jedním z hlavních nástrojů pomoci v České republice. Za 5 let existence jsme vytvořili platformu s obrovským společenským dopadem, která pomáhá tisícům konkrétních příběhů na cestě k lepší budoucnosti,“ zhodnotil uplynulý rok David Procházka, zakladatel Donio.
Silná vlna solidarity byla podpořena mimo jiné i podzimními povodněmi. K této události bylo na Doniu založeno 197 sbírek, které dohromady pomohly vybrat více než 93 milionů korun na pomoc lidem zasaženým touto přírodní katastrofou.
Stále významná je i finanční pomoc válkou zasažené Ukrajině. Za tři roky války Češi přispěli nejméně 6,9 miliardy korun. Přestože pomoc byla nejvyšší v prvních měsících války, neutichá ani po více než třech letech trvání válečného konfliktu. Právě i na Doniu se v Česku a na Slovensku na pomoc Ukrajině vybralo čtvrt miliardy korun. V roce 2024 se dokonce na této platformě vybralo nejvíce peněz od začátku války.
Stále vidíme silnou podporu Čechů směrem k Ukrajině – ať už prostřednictvím zakládání sbírek nebo přímého financování konkrétní pomoci.
„Je důležité, abychom nezapomněli, že Ukrajina bojuje i za naši bezpečnost,” řekl Procházka.
Se začátkem roku 2025 na pozici dosavadního generálního ředitele místo Davida Procházky přišel Adam Szabó, který disponuje bohatými zkušenostmi z online služeb. „Donio je skvělá služba, která propojuje ty, kteří potřebují pomoc, s těmi, kteří pomáhat chtějí. Česká solidarita je obrovská a já chci posunout Donio tak, aby byl celý proces ještě jednodušší, efektivnější a maximálně transparentní,“ řekl nový CEO Adam Szabó. V roce 2025 se Donio plánuje zaměřit na zdokonalení interních procesů, posílení důvěryhodnosti sbírek a rozvoj brandu.
Zakladatel Donio David Procházka a dosavadní CEO se po 5 letech v čele společnosti přesouvá k vedení expanze do zahraničí a strategickým partnerstvím. „Cítil jsem, že je čas na změnu – pro mě i pro Donio. Náš brand funguje v Česku i na Slovensku výborně, tak ho můžeme přinést i do dalších zemí, kde jej mohou potřebovat,” zhodnotil změnu Procházka.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.