Německý kancléř Olaf Scholz prohlásil, že by se němečtí výrobci aut neměli obávat konkurence z Číny. Tuto výzvu pronesl během slavnostního otevření první recyklační továrny na baterie společnosti Mercedes-Benz v Kuppenheimu na jihozápadě Německa. Scholz označil tuto investici za součást nové průmyslové politiky Německa. Informovala o tom agentura Reuters.
„Někteří říkají, že to Čína umí s elektromotory mnohem lépe než my,“ uvedl Scholz. „Německé firmy se této konkurence nemusí bát,“ dodal a připomněl, že německý průmysl již v minulosti obstál proti silné konkurenci z Jižní Koreje a Japonska. Zároveň se vyjádřil proti clům Evropské unie na čínské elektromobily, která by mohla poškodit německý průmysl: „Jsem proti clům, která nás poškozují,“ prohlásil.
Scholz zdůraznil, že EU by měla uplatňovat taková opatření pouze tam, kde skutečně dochází k narušení hospodářské soutěže v důsledku dumpingových cen a dotací, například v ocelářství. Evropa nyní čelí několika výzvám, včetně vysokých výrobních nákladů, přechodu na elektromobily, klesající poptávky a rostoucí konkurence, což vedlo některé evropské automobilky ke snižování výrobních kapacit. Největší evropský výrobce automobilů, Volkswagen, dokonce zvažuje uzavření některých závodů v Německu.
Pátek, 4. října 2024, 14:30
Evropská komise dnes získala potřebnou podporu členských států Evropské unie pro návrh na zavedení cel na dovoz elektromobilů z Číny. Cílem je podle Bruselu ochránit evropský automobilový trh před nespravedlivou konkurencí, která ohrožuje evropské...
Zatímco všechny závody společnosti Mercedes-Benz jsou vytížené, v německé továrně v Sindelfingenu, kde se vyrábí luxusní modely S-Class, dochází k poklesu produkce. Prodeje Mercedesu v Číně, kde firma realizuje asi třetinu svých prodejů, klesly ve třetím čtvrtletí o 13 %, zejména kvůli nižší poptávce po luxusních vozech v souvislosti s realitní krizí.
Mercedes-Benz v nové recyklační továrně plánuje získávat z vysloužilých baterií suroviny, jako jsou lithium, nikl a kobalt, a znovu je využívat v nových bateriích.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.