Čeští zákazníci si rychle zvykli na digitální inovace a aktivně je vyhledávají. Nejvíce oceňují možnost online sledování objednávek, která se podle nového průzkumu společnosti Enehano stala nejužitečnější inovací poslední doby. Tuto funkci chválí 65 procent dotázaných.
Průzkum ukazuje, že lidé nejvíce vítají technologie, které jim šetří čas a zjednodušují komunikaci s firmami. Kromě sledování zásilek si téměř polovina lidí pochvaluje rychlejší vyřizování objednávek díky digitalizaci a automatizaci. Čtyři z deseti respondentů oceňují možnost vyřídit vše online, bez nutnosti osobní návštěvy poboček nebo úřadů.
Češi se zároveň těší na příchod nových technologií. Skoro polovina (47 %) by uvítala online poradnu, například lékařskou či jinak odbornou. „Právě za tímto účelem dnes často Češi využívají i konverzační umělou inteligenci typu ChatGPT, která jim v některých případech může suplovat jakousi poradnu pro oblasti, ve kterých se tolik nevyznají. Například v oblasti lékařské je však potřeba varovat, že konverzaci s AI nelze vnímat jako osobní konzultaci s lékařem,“ popisuje Jiří Mach, zakladatel Enehana.
Rostoucí zájem se týká i chytrých měst a budov, které dokážou automaticky optimalizovat spotřebu energií či kvalitu vzduchu. Takovou inovaci by uvítalo 37 % Čechů. Stejné množství lidí by ocenilo digitální asistenty a AI agenty, kteří by pomáhali s vyplňováním formulářů nebo navigovali uživatele při práci s programy.
„Právě na této oblasti dnes většina firem pracuje a snaží se potenciál AI přetavit do praktických a funkčních inovací, které pomohou zaměstnancům nebo právě zákazníkům. Typicky se jedná o různé AI agenty, kteří mohou například pomáhat zákazníkům vyhledat produkty nebo provést objednávku,“ doplňuje Mach.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám