Výměna stropní desky a eskalátorů, sanace, výměna rozvodů a osvětlení, nové obklady a výtahy. To vše čeká stanici metra Českomoravská během rok a půl dlouhé rekonstrukce, která začne příští rok v lednu. Stát bude skoro miliardu korun a pro cestující bude rok zavřena.
Na rekonstrukci vypsal dopravní podnik veřejnou zakázku a v té zvítězilo sdružení firem Hochtief CZ a Syner. Trvat bude 516 dnů a vyjde na 926 milionů korun. V lednu stanici pro cestující zavřou a vlaky jí až do konce příštího roku budou jen projíždět.
Stanice potřebuje sanaci průsaků, vyměnit všechny kabelové rozvody, vzduchotechniku a osvětlení. Podhledy nástupiště budou zrepasovány, vestibul stanice, kde je průhled nový, naopak dostane úplně nové.
„Kromě celkové modernizace stanice, jejíž součástí bude například výměna stropní desky a eskalátorů, dojde také k novému výtvarnému řešení interiérů, kdy původní keramické obklady nahradí skleněné desky s kapkami vzduchu od designéra Maxima Velčovského," informoval v tiskové zprávě Zdeněk Hřib (Piráti), náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady dopravního podniku. Návrh Maxima Velčovskovského a studio edit! architects vybrali v soutěži na podzim roku 2022.
Stropní desku musí vyměnit v centrální lodi nástupiště a podél hlav sloupů v úrovni pod nástupištěm, některé části jsou totiž v havarijním stavu.
Současně bude developer Kaprain provádět i úpravy na povrchu a přípravné práce začnou už koncem tohoto měsíce. Odstraní přístřešky mezi vestibulem a autobusovým terminálem a upraví trasy pro pěší. Ve druhé fázi, která začne 19. listopadu, budou bourat další přístavby vestibulu. Bourání potrvá do konce roku a uzavřou kvůli tomu výstup k O2 areně. Výstupní zastávka linek 151 ,152 a 375 se posune směrem k ulici K Moravině. Lidé, kteří budou chtít k areně nebo do nákupního centra, budou muset vestibul obejít zleva.
„Na Českomoravské připravujeme také projekt bezbariérového zpřístupnění stanice. Obě investiční akce, tj. kompletní rekonstrukce stanice, kterou už nelze dál odkládat a výstavba výtahů, jsou rozděleny do dvou etap především kvůli jejich koordinaci s připravovaným rozvojovým projektem developera v oblasti pro umístění výtahů a také s ohledem na velké mezinárodní akce v O2 areně,“ dodal technický ředitel DPP-Metro Marek Kopřiva.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám