Jednoduše a online: Klientská zóna Jenda nově i pro nezaměstnané

Autoři | Foto MPSV

Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) oznámilo rozšíření služeb Klientské zóny Jenda. Od ledna 2025 se klienti mohou snadno a plně online přihlásit do evidence uchazečů o zaměstnání a požádat o podporu v nezaměstnanosti. Tento krok je součástí pokračující digitalizace státní správy, která má za cíl usnadnit občanům přístup k důležitým službám bez nutnosti osobní návštěvy úřadů.

Klienti musí k online žádosti doložit pouze nejnutnější dokumenty, jako je doklad o ukončení zaměstnání nebo doklad o zdravotním omezení. Díky propojení státní správy je řada informací automaticky vyplněna za ně. Celý proces je navržen tak, aby byl co nejjednodušší a nejintuitivnější, což šetří čas jak občanům, tak úřadům.

„Po rodičovském příspěvku, přídavku na dítě a příspěvku na bydlení bude naše Klientská zóna Jenda od ledna umět snadno a naprosto online žadatelům vyřídit také proces změny zaměstnání. Opět se tedy jako MPSV posouváme v digitalizaci našich služeb zase o krok dál. Žádosti jsou koncipovány jako co nejjednodušší, abychom lidem opravdu ušetřili čas. Plně digitální je celý proces i pro úřad. Jasně říkáme, že úřady mají obíhat data, ne papíry,“ uvedl v tiskové zprávě ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky zaměstnání, Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky, Marian Jurečka, KDU-ČSL

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.